„Kaizen în Administrația Publică” – Lansare de carte în cadrul Academiei de Studii Economice din București, în cifre, rezultate, și repere

Primarul Municipiului Buzău, Constantin Toma și Directorul General al Companiei de Apă S.A. Buzău, Simona Săvulescu, împreună cu Julien Bratu (Country Manager, Kaizen Institute România – coordonator), Cristina Andreescu (Coordonator Servicii Suport, Compania de Apă Buzău), Andrei Răduțu (Director Executiv, Kaizen Institute România), Maria Mădălina Roșca (Inspector, Primăria Municipiului Buzău) au participat ieri, 23 aprilie, la un eveniment cultural în București – lansarea cărții „KAIZEN ÎN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ – O reformă necesară în România” în Sala Aula Magna, din cadrul Academiei de Studii Economice.

Evenimentul a fost găzduit de Academia de Studii Economice prin Prof. Univ. Dr. Nicolae Istudor – Rector ASE, Prof. Univ. Dr. Dorel Mihai Paraschiv – Prorector ASE și Prof. Univ. Dr. Constantin Marius Profiroiu – Prorector ASE și este organizat de Institutul Kaizen România și Editura Litera în parteneriat media cu Antena 3 CNN, iar moderatori au fost Decanul Facultății de Administrație și Management Public – Elvira Nica și jurnalistul Antena 3 CNN – Adrian Ursu. Printre invitați se numără și CEO Editurii Litera, Dan Vidrașcu. Sala a fost plină de profesori și studenți entuziaști, curioși să afle detalii despre importanța aplicării conceptelor Kaizen.

Lansarea cărții reprezintă o oportunitate de a descoperi managementul japonez, principiile și practicile sistemului de management Kaizen, cartea concentrându-se pe îmbunătățiri continue, eficiență și transparență în administrația publică din România. Principiul de bază al acestui tip de management accentuează faptul că, până și cele mai mici schimbări pot avea un impact semnificativ asupra performanței unei organizații.

„Este cel mai simplu sistem de management care poate fi aplicat într-o organizație indiferent de profilul ei. Dovada vie suntem noi, cei care am trecut prin companii cu diverse profile, deci de la o societate comercială privată, o societate de producție, societate industrială, apoi într-o Unitate Administrativ Teritorială, respectiv Primăria Municipiului Buzău și acum în cadrul Companiei de Apă. Eu cred că, dvs., studenții ASE-ului, sunteți privilegiați, aveți acces la o astfel de colecție de bune practici pe care noi v-o împărtășim prin această carte. Se pot consulta materiale concrete din care să învățăm, să ne explicăm lucruri pe care poate nu le-am înțeles de la început. Cred că dvs. aveți o șansă deosebită. Sperăm să vă fie util materialul din această carte.”, a explicat Directorul General al Companiei de Apă S.A. Buzău, Simona Săvulescu.

„Participăm la lansarea unei cărți care poate să fie piatră de temelie pentru tot ce înseamnă administrația publică în România. Asta ar fi primul motiv și o să revină asupra cărții. Al doilea motiv este că studiul de caz care se regăsește în această carte este realizat pe un județ drag mie. Este vorba de județul în care am crescut, m-am pregătit până la o anumită vârstă”, a transmis Prof. Univ. Dr. Nicolae Istudor, Rectorul ASE.

Managementul Kaizen poate fi aplicat în direcții diferite, fie că vorbim de domenii distincte de activitate, fie că discutăm despre industrii diverse, de la producție și servicii, până la sănătate și educație.

Experiența acumulată în Primăria Buzău prin aplicarea sistemului de management Kaizen a condus la rezultate notabile: cu peste 20 de milioane de euro a crescut bugetul local al primăriei, s-a redus birocrația, iar economia de timp acumulată până în prezent este de 3.500 de ani.

Sursa foto: captură de ecran Antena3 CNN

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii