Stadiul actual al Contractului de Lucrări CL5

Dorim să vă prezentăm punctual o serie de informații importante pe tema investițiilor în sistemele de alimentare cu apă și apă uzată. Astăzi vorbim despre contractul de lucrări CL5 ce vizează „Execuția și reabilitarea forajelor în localitățile: Râmnicu Sărat (Voetin), Valea Râmnicului, Grebănu, execuție și reabilitare stații de captare/tratare apă potabilă/gospodării de apă în localitățile: Râmnicu Sărat (Voetin), Puiești, Valea Râmnicului, Grebănu, Homești, Zăplazi, Livada, Răducești, Poșta, Băbeni și reabilitare rezervoare Podgoria”.

Pentru sectorul 1, frontul de captare Voetin, s-au realizat până în prezent toate cele 10 grupuri de foraje din cele 10 prevăzute în contract. Celelalte obiective din sectorul 1 sunt în următoarele stadii de execuție:

  • aducțiunea Voetin – Puieștii de Sus în lungime de 8.440 m a fost realizată în totalitate;
  • au fost executate subtraversările de la autostrada A7 și subtraversarea căii ferate;
  • reabilitarea conductei de aducțiune de la sursa Voetin la GA Voetin s-a realizat în totalitate (3.876);
  • extinderea conductei de aducțiune de la sursa Voetin la GA Voetin s-a realizat în totalitate (1.104 m);
  • din conducta de descărcare în emisar s-au realizat cei 2.618 m prevăzuți inițial; a fost modificat proiectul și conducta va ajunge într-un cămin de canalizare în Râmnicu Sărat, o prelungire de 5413 m care este în faza de obținere a Autorizației de Construire;
  • se lucrează la stația de tratare apă potabilă Voetin, ce va avea un debit de aproximativ      120 l/s;
  • la GA Puieștii de Sus s-a terminat construirea rezervorul de înmagazinare nou de 700 mc, urmează montarea echipamentelor hidromecanice și electrice;
  • la gospodăria de apă de la Podgoria a început reabilitarea rezervoarelor; primele au intrat în lucru rezervoarele nr. 4 și 5, care au fost terminate, se lucrează la celelalte 3 rezervoare   (nr.1, 2 și 3)

Progresul fizic la nivelul sectorului este de aproximativ 42 %.

 

Pentru sectorul 2, Valea Râmnicului, au fost realizate toate cele 5 grupuri de foraje prevăzute în contract. De asemenea:

  • a fost terminat căminul de monitorizare debit și bazinul de aerare și preoxidare cu clor;
  • a fost terminat bazinul de decantare/îngroșare nămol;
  • a fost terminat noul rezervor de înmagazinare de 350 mc.
  • a fost terminat pavilionul administrativ al stației;
  • a fost terminată clădirea stației de tratare;
  • a fost realizată rețeaua de canalizare în incintă;

În perioada următoare se așteaptă recepția în șantier a echipamentelor hidromecanice și electrice pentru montare.

Progresul fizic la nivelul sectorului este de aproximativ 59 %.

 

Pentru sectorul 3, Grebănu – Topliceni, au fost realizate până la această dată 6 grupuri de foraje, din cele 7 prevăzute în contract.

În UAT Grebănu:

  • a fost montată conducta de aducțiune nouă de la sursa Grebănu la GA Grebănu – 2.286 m;
  • a fost montată conducta de transport nouă de la GA Grebănu către GA Livada – 4.538 m;
  • a fost montată conducta de transport nouă de la GA Grebănu la GA Homești – 3.266 m;
  • a fost realizată extinderea aducțiunii de la dren Homești spre GA Homești de 2.251 m;
  • a fost montată conducta de aducțiune nouă la GA Zăplazi, din dren Homești – 860 m;
  • a fost realizată conducta de transport nouă de la GA Grebănu la GA Poșta – 3.748 m;
  • s-a terminat clădirea stației de tratare;
  • s-a terminat costruirea rezervorului de înmagazinare;
  • se lucrează la clădirea pavilionului administrativ;
  • se lucrează la rețeaua de canalizare în incintă;
  • se lucrează și este aproape finalizat rezervorul de la GA Livada Mică;
  • se lucrează și este aproape finalizat rezervorul de la GA Homești;
  • se lucrează și este aproape finalizat rezervorul de la GA Zăplazi.

În UAT Topliceni:

  • este finalizată conducta de transport de la GA Poșta către GA Răducești (5.722 m);
  • este finalizată conducta de transport de la GA Răducești către GA Băbeni (5.257 m);
  • este finalizată și montarea conductei care face legătura între conducta de transport de la GA Grebănu la GA Poșta și rețeaua de distribuție a cartierului Barasca;
  • se lucrează și este aproape finalizat rezervorul de la GA Răducești;
  • se lucrează și este aproape finalizat rezervorul de la GA Băbeni.

Progresul fizic la nivelul sectorului este de aproximativ 61 %.

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii