Prezentare Stație de Tratare Apă Uzată Buzău

Pe 26 octombrie 2022 a avut loc prezentarea Stației de Tratare Apă Uzată din municipiul Buzău, eveniment organizat de către conducerea și specialiștii din Compania de Apă S.A. Buzău și al cărui scop a fost evidențierea aspectelor importante din cadrul prestării serviciului public de canalizare-epurare, procesele tehnologice de tratare a apei uzate ce provine din rețeaua de canalizare a orașului, dar și relaționarea cu principalii parteneri populația orașului Buzău și agenții economici prezenți în areal.

Evenimentul a fost coordonat de directorul general al Companiei de Apă S.A. Buzău, ing. Simona SĂVULESCU și derulat de manageri ai operatorului regional din județul Buzău cărora li s-au alăturat: Mihail Gabriel ILIE, subprefect al Județului Buzău,  Adrian PETRE, vicepreședinte al Consiliului Județean, reprezentanți ai Gărzii de Mediu,  reprezentant al Administraţiei Bazinale de Apă Buzău-Ialomiţa,  7 reprezentanți ai asociațiilor prinicipale de proprietari din municipiul Buzău, reprezentanți ai celor mai mari agenți economici din Buzău, precum Ursus Breweries, Agrana, Martelli, Ductil S.A.

Mai jos menționăm specialiștii CAB care au susținut prezentări de specialitate: Claudia Antimir, șef Sector Dispecerat în Compania de Apă S.A. Buzău,  Florina Năstase, șef Sector Tratare Apă Uzată în Compania de Apă S.A. Buzău, -Alina Popescu, manager departament Laboratoare din Compania de Apă S.A. Buzău.

Concluziile evenimentului:

  •  La nivel general, CAB este operator regional în 33 de Unități Administrativ Teritoriale buzoiene unde sunt 51 de stații de pompare apă uzată și 10 stații de epurare. În județul Buzău sunt 409 de kilometri de rețele de canalizare.
  •  52 % dintre cheltuielile CAB merg spre procesul de epurare a apelor uzate.
  •  Discuțiile au fost concentrate pe utilizarea corectă a sistemului de canalizare pentru a evita colmatarea și refularea canalizării, ceea ce produce un disconfort locuitorilor municipiului Buzău. Orașul Buzău este o zonă geografică plată, astel că apele uzate sunt pompate prin patru stații specializate spre Stația de Tratare Apă Uzată.
  • În primele 9 luni din 2022, pe raza orașului Buzău au fost  decolmatați 23 de km de canalizare, în 2021 prin același proces au trecut 32 de km, iar în 2020 aproximativ 20 de km.
  • De la începutul anului 2022, la dispeceratul Companiei de Apă S.A. Buzău s-au primit peste 3.000 de sesizări privind probleme ale sistemului de canalizare. În topul problemelor sesizate se află următoarele: • Canalizare înfundată;  • Mirosuri neplăcute; • Refulare; • Surpări în jurul căminului de canalizare; • Guri de scurgere blocate/infundate. Specialiștii CAB au explicat cum pot fi diminuate sau chiar eliminate multe din aceste situații neplăcute, plecând de la utilizarea adecvată a sistemului de canalizare.
  •  S-a susținut ideea de comunicare transparentă cu operatorii economici al căror profil de activitate poate genera apă reziduală cu o anumită încărcătură negativă, tocmai în ideea de a ușura procesul de epurare al apelor uzate. CAB deține 230 de acorduri de deversare cu agenții economici pentru care în 2021 au fost făcute 2000 de probe ce privesc apele uzate rezultate din activitatea lor economică.
  • În același context, s-a notat că ¼ din energia electrică utilizată la nivel de CAB este folosită pentru funcționarea Stației de Tratare Apă Uzată Buzău. Acest argument duce la  necesitatea înființării unei centrale fotovoltaice de 600 kW. Pentru ca întreaga Companie de Apă Buzău să devină independentă energetic ar fi nevoie de încă 12 hectare de teren pe care să fie amplasate panouri fotovoltaice.     Amintim că Stația de Tratare Apă Uzată Buzău a fost înființată in anul 1964, urmată de o etapă de modernizare între anii 1975-1985. Astfel, stația a funcționat până în anul 2008 când a intrat într-o primă treaptă  de retehnologizare urmată de o a II-a treaptă in anul 2014. Aceasta procesează apele uzate (menajere, industriale și pluviale) din întreg municipiul Buzău, sistemul de canalizare fiind unul unitar.

Vă punem la dispoziție un material video cu scop educativ astfel încât esența prezentării din cadrul evenimentului din 26 octombrie 2022 de la Stația de Tratare Apă Uzată Buzău să fie realitatea fiecărei zile a fiecăruia dintre consumatorii de apă din Buzău –  O STAȚIE DE EPURARE MENȚINE VIAȚA!

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii