DESPRE NOI – MANDAT NOU, ANGAJAMENTE NOI

INTERVIU SIMONA SĂVULESCU – DIRECTOR GENERAL S.C. COMPANIA DE APĂ S.A. BUZĂU

1. Îmi puteți defini viața dvs. împărțită în două perspective: profesional și personal. Se intersectează în unele puncte?

În ceea ce mă privește, nu există o linie clară de demarcație între cele două perspective ale vieții, cea profesională și cea personală. Cele două se influențează reciproc foarte mult. Energia de care am nevoie pentru a construi în plan profesional vine atât din satisfacția a ceea ce realizez în plan profesional, cât și din echilibrul și satisfacția oferite de viața personală. Reciproca este valabilă!

2. De unde vine determinarea de a construi un drum al apei complex, din proiecte și concepte noi?

Determinarea vine, în opinia mea, în primul rând din felul în care suntem construiți și educați. Personal, nu cred că am merite deosebite în privința determinării și implicării mele profesionale, meritul principal este al bagajului genetic și al educației pe care am primit-o. Poate că totuși am un merit, acela că nu le-am pierdut pe parcurs ci le-am întărit. Încă de la începutul activității mele profesionale am tratat rolurile pe care le-am avut cu maximă implicare și seriozitate, m-am străduit să dau maxim posibil. În ceea ce privește rolul pe care îl joc din anul 2019, de Director General al Companiei de Apă Buzău, determinarea este pentru mine ceva firesc, iar drumul complex al apei îl urmez deja de 27 de ani!

3. Care sunt propunerile pe care le-ați avut la începutul acestui drum – vechiul mandat? Ce s-a realizat dintre acestea?

La începutul primului mandat, asumându-mi rolul pe care îl are un operator regional de apă-canal, dar și pe acela de Director General al unui astfel de operator, m-am străduit să „inventariez” oportunitățile de îmbunătățire, pentru că nu-mi place termenul „problemă”. Adică am pus pe masa mea de lucru tot ce ar trebui îmbunătățit, pe baza informațiilor pe care le-am obținut la acel moment. Pe toate zonele de responsabilitate: sisteme cu neconformități ale calității apei furnizate, cu disfuncționalități, discontinuități, durate prea lungi de soluționare a diverselor solicitări ale utilizatorilor și multe altele. Astfel au rezultat programe de investiții, programe de măsuri, programe de instruire… Toate aceste programe au fost apoi implementate. Dacă mă refer doar la programele de investiții, cred că cel mai bine vorbesc cifrele: dacă în perioada 2008 – 2018, deci în 11 ani, au fost realizate investiții din surse proprii (nu din fonduri nerambursabile) de 2.28 mil €, începând cu anul 2019 (primul an al primului meu mandat) investițiile în înlocuiri și extinderi de rețele de apă și canalizare, dar și în implementarea unor tehnologii moderne pentru tratarea apei au avut următoarele valori: 0.8 mil € în 2019, 1.87 mil € în 2020, 1.45 mil € în 2021, 2.55 mil € în 2022, iar la data de 30.09.2023 investițiile recepționate în 2023 au ajuns la valoarea de 1.875 mil €, iar investițiile în curs la această dată sunt de încă 1.23 mil €. Deci practic în perioada de 5 ani, de când sunt Director General al Companiei de Apă Buzău, au fost făcute investiții din surse proprii (nu din fonduri nerambursabile) de 9.775 mil €.

4. Cum se reflectă acestea pentru utilizatori? Cum s-au îmbunătățit serviciile pentru buzoieni?

Din perspectiva mea, toate măsurile implementate au avut ca scop creșterea satisfacției utilizatorilor noștri. Aici vorbim despre punerea la punct a sistemelor neconforme de furnizare a apei, scurtarea timpilor de soluționare a incidentelor la rețelele de apă și canalizare, scurtarea duratei de încheiere a contractelor și de eliberare a avizelor/acordurilor. De asemenea, am vizat reșterea gradului de furnizare a apei, în condițiile în care seceta s-a manifestat foarte puternic în ultimii 4-5 ani. În plus, am luat măsuri pentru reducerea permanentă a procentului de apă pierdută. Acest indicator ne poziționează pe un loc fruntaș, iar momentan suntem printre operatorii cu cel mai mic procent de apă pierdută din țară.

5. Anul acesta s-a lansat noul site al Companiei. Întâlnim realizări și în mediul online? Care ar fi acestea?

Digitalizarea și automatizarea au fost obiective de bază în preocupările noastre din ultimii ani. Infrastructura pe care o exploatăm este foarte vastă și complexă, atât pe partea de apă cât și pe partea de canal. Fără automatizare este foarte greu să asiguri și să menții un nivel adecvat de operare al acestei infrastructuri, astfel încât calitatea serviciilor furnizate să fie satisfăcătoare pentru cei cca. 260.000 de clienți pe partea de apă, din care peste 166.000 sunt abonați la serviciul de preluare ape uzate.

În ce privește digitalizarea, aceasta a permis, în primul rând, un salt major al nivelului de performanță al proceselor noastre, deoarece credem că doar un proces transparent poate fi îmbunătățit. Preocuparea pentru digitalizare s-a concretizat în dezvoltarea a numeroase aplicații, din care aș putea exemplifica: aplicația call-center-dispecerat, aplicația pentru întocmirea contractelor în format digital, aplicația de monitorizare în timp real a consumurilor și profilelor consumatorilor, aplicația de management a activelor și multe alte dezvoltări de soft.

Noul site web marchează un pas important în eforturile noastre de a îmbunătăți experiența de utilizare și de comunicare a utilizatorilor în relația cu noi, operatorul de apă – canal din Buzău. Acest site reprezintă un portal modern, proiectat pentru a oferi acces rapid și ușor la informații esențiale despre serviciile noastre. De asemenea, el facilitează comunicarea și interacțiunea cu echipa noastră.

Câteva dintre aspectele cheie ale noului nostru site sunt:

  • Contractare online: Prin intermediul secțiunii special create ”Cum devin client”, utilizatorii au acces la întreaga documentație necesară semnării contractului digital, dar și pentru obținerea avizelor.
  • Credem că noul site este foarte prietenos cu utilizatorii, în sensul că navigarea este foarte ușoară, orice utilizator poate găsi rapid informațiile de care are nevoie, indiferent dacă site-ul este accesat pe un computer sau pe un dispozitiv mobil.
  • Gestionarea contului online: Utilizatorul poate accesa și gestiona ușor contul său de client, direct de pe site. Poate vizualiza și plăti facturile, viziona istoricul consumului, transmite indexul consumurilor și o mulțime de alte informații utile.
  • Securitate avansată: Am implementat un sistem de securitate menit să protejeze datele utilizatorilor cu caracter personal cât și toate tranzacțiile efectuate, pentru a putea naviga în siguranță.
  • Informații utile referitoare la serviciile noastre, tarife, programul de funcționare și modalități de economisire a apei.
  • Noutăți și actualizări: Utilizatorii pot fi la curent cu situația avariilor, dar și cu cele mai recente știri și actualizări legate de serviciile noastre. De asemenea, prin intermediul site-ului, îi vom ține la curent cu orice schimbări sau evenimente importante.

6. De ce este important să avem astfel de schimbări atât fizic, cât și digital? (digitalizare, servicii conexe: contracte, site, etc.)

Cred că beneficiile pe care le aduce digitalizarea sunt incontestabile. Prin digitalizare accesul la informație este în timp real, procesele sunt optimizate și mult mai eficiente.

7. Acum la răscrucea dintre finele unui mandat, precum și la începutul unuia nou, ce perspective aveți pentru noul mandat?

Să implementam cu succes proiectele pe care le avem în curs și să inițiem și alte proiecte, spre beneficiul utilizatorilor noștri.

8. Cum vedeți aceste realizări, cum considerați că v-au schimbat de-a lungul timpului această aventură profesională?

Mă consider norocoasă că pot să joc un rol important în acest domeniu nobil de activitate – acela de a aduce apă bună în cât mai multe case din județul Buzău.

9. Care ar fi trei valori sau învățăminte pe care ați dori să le împărtășiți, acumulate în această perioadă?

 Cred că în acești ultimi ani am practicat mai intens câteva convingeri pe care le aveam deja de mulți ani și anume:

  • Chiar daca o problema pare foarte dificilă, cu siguranță există soluții, trebuie doar să vrei și să ai perseverența pentru a le găsi;
  • Fiecare persoană are și defecte și calități. Important, într-o organizație, este să descoperi zona cea mai potrivită pentru fiecare, activitatea în care fiecare își poate manifesta potențialul propriu;
  • Fii întotdeauna corect! Dacă deciziile pe care le iei sunt bazate pe onestitate și corectitudine, chiar și cei care poate pe moment vor fi nemulțumiți, măcar în sinea lor vor ști că ai procedat corect.

 

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii