Întrebări frecvente

Adresează-ne o întrebare, iar noi vom reveni în cel mai scurt timp cu răspunsul la aceasta!

Mai jos poți regăsi o listă cu întrebări frecvente.

 

Cele mai frecvente întrebări

Ai o întrebare?

De ce nu pot renunța la racordul de canalizare dacă am fosă septică, deși strada are sistem public de canalizare?

Pentru prevenirea poluării solului și a corpurilor de apă subterane, prin Directiva Uniunii Europene 2006/118/CE s-au stabilit măsuri concrete de conformare.

În acest sens, România a derulat Programul Operațional Sectorial de Mediu, Axa prioritară 1, prin care Compania de Apă S.A. Buzău a înființat sisteme noi de colectare și epurare a apelor uzate. Astfel, am realizat, cu titlu gratuit, racordurile la canalizare pentru toate imobilele inventariate la data demarării proiectului. 

Legislația specifică din România a fost aliniată la normativele și directivele UE. Astfel, prin noile reglementări cuprinse în Legea 241/2006 a Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare care au intrat în vigoare începând cu 10 septembrie 2015, s-a interzis folosirea foselor septice și a puțurilor absorbante la evacuarea apelor uzate: art. 31 alin. 14 „Utilizatorii, persoane fizice sau juridice, inclusiv cei care au sisteme proprii de alimentare cu apă, au obligația de a se racorda la sistemele publice de canalizare existente sau nou-înființate, dacă aceștia nu dețin stații de epurare avansată* care respectă condițiile de descărcare a apelor epurate în mediul natural.” 

Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii se face de către personalul împuternicit al Gărzii Naționale de Mediu.

*prin stație de epurare avansată se înțelege acel sistem care, prin metode fizico-chimice și biologice speciale realizează, pe lângă scoaterea suspensiilor gravimetrice, și eliminarea tuturor substanțelor toxice dizolvate din apa uzată: amoniu, nitriți, nitrați, fosfați). Art. 39, alin 4 coroborat cu art. 40, alin 1 „Nerespectarea de către utilizatori a prevederilor art.31 alin.14 constituie CONTRAVENȚIE și se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei.

Vezi detalii

Mi se facturează apa dacă sunt alimentat dintr-un puț/foraj propriu?

Serviciul de canalizare se plăteşte de către orice persoană conectată la reţeaua de canalizare, indiferent de modul de alimentare cu apă. 

Dacă în acest moment deversați ape uzate în reţeaua publică fără să aveți un contract cu Compania de Apă  S.A. Buzău, atunci este necesar să ne contactați.

Vezi detalii

Care este diferența dintre apa de la robinet și apa îmbuteliată?

Diferența dintre ele constă în faptul că apa de la robinet este sigură datorită controlului continuu a indicatorilor fizico-chimici și bacteriologici. Apa de la robinet este de cca. 620 de ori mai ieftină decât aceeași cantitate de apă îmbuteliată, respectiv de 0,5 litri.

În plus, de la robinet nu poluează mediul. Sute de miliarde de sticle din plastic sunt utilizate anual pentru ambalarea apei. Aceste imense cantităţi de PET-uri devin repede deşeuri şi numai 16% sunt reciclate. Restul de 84% poluează natura, și sunt atât de puţin biodegradabile încât dispar abia după sute de ani. Totodată, pentru producerea şi comercializarea unui litru de apă îmbuteliată se consumă 3 litri de petrol.

Vezi detalii

Apa are gust sau miros de clor. Ce pot să fac?

Mirosul mai puternic de clor poate apărea în cazul unor temperaturi extreme (mari sau mici), precum şi atunci când, pentru a asigura siguranţa microbiologică (bacteriologică) a apei distribuite, se impune creșterea concentrației de dezinfectant către limita superioară a cantităţii maxim admise. 

Măsura este luată exclusiv în scopul protejării sănătăţii dumneavoastră.

Clorul este o substanţă volatilă. Pentru a atenua gustul prea pronunțat al apei, recomandăm să o lăsați într-un recipient sau vas descoperit înainte de a o bea. Dacă o veți păstra la frigider nu mai mult de 24 de ore, temperatura scăzută va disipa gustul ușor neplăcut.

Vezi detalii

Nu pot accesa contul online de client. Ce este de făcut?

Te rugăm să încerci din nou. Înainte de toate, asigurați-vă că ați scris corect parola de accesare a contului online şi adresa de e-mail.

Dacă ați uitat parola, transmiteți o solicitare pentru resetarea parolei direct de pe site, accesând butonul din stânga, sus «Am uitat parola». Introduceți adresa dumneavoastră de e-mail (utilizată la crearea contului online) şi apăsați butonul «Continuă». Veți primi ulterior un nou mesaj, cu un link pe care va trebui să îl accesați și în urma căruia vă veți putea seta o parolă nouă. Accesați contul dumneavoastră online cu noua parolă generată de sistem. 

 

Vezi detalii
1 3 4 5 7

Ai o întrebare?

Adresează-ne o întrebare, iar noi vom reveni în cel mai scurt timp cu răspunsul la aceasta!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.