Alimentarea cu apă

Deschidem robinetul și apa potabilă curge.

Pare simplu, dar acest lucru este posibil datorită mijloacelor tehnice și umane implicate într-un proces extrem de complex: producția și distribuția apei potabile.

Ca să ajungă la robinetul nostru, apa potabilă parcurge un întreg circuit de captare, tratare și distribuție. Este permanent supravegheată și analizată, în fiecare etapă, în laboratoarele noastre, pornind de la stadiul de apă brută, preluată din foraje sau surse de suprafață, până la cel de apă numai bună de băut.

 

Pasul 1: Captarea apei

Apa care va fi folosită pentru consum poate fi din surse subterane, foraje de mare adâncime sau este preluată din surse de suprafaţă.

Stațiile de tratare unde ajunge apa brută sunt complet automatizate și sunt dotate cu senzori de monitorizare ai parametrilor de proces.

Monitorizăm parametrii de calitate ai apei potabile furnizate în punctele stabilite prin programele de monitorizare operațională avizate de DSP cu frecvența impusă de legislația în vigoare – prin Ordonanța nr. 7/2023.

Intervenim cu promptitudine

Dacă se detectează o problemă cât de mică, echipele de specialiști din cadrul Companiei intervin prompt pentru a remedia situația.

Stațiile sunt dotate cu numeroși senzori care monitorizează în timp real parametrii importanți pentru desfășurarea fluxului de potabilizare.

Pasul 2: Tratarea apei

Decantarea

Apa captată ajunge în bazinele de decantare, unde particulele foarte fine, aflate în suspensie, se adună sub formă de flocoane, sub acțiunea unui coagulant. Aceste flocoane, mai grele decât apa, se depun pe fundul decantoarelor.

Peste 90% din materiile aflate în suspensie sunt eliminate prin decantare.

După decantare, apa traversează o serie de filtre cu nisip cuarțos cu ajutorul cărora se elimină materiile încă vizibile și nedecantate.

Clorinarea 

Clorinarea este cel mai simplu, eficient și des utilizat proces de dezinfecție a apei și se bazează pe dozarea controlată a unei cantități de clor în apă, înainte ca aceasta să fie transmisă către consumatori.

Clorinarea este etapa absolut necesară în procesul de tratare a apei!

Dezinfecția apei este esențială

Dezinfecția apei este un proces de distrugere sau neutralizare a bacteriilor, virusurilor și microorganismelor prezente în apă și are ca scop menținerea sanității apei potabile pe tot parcursul ei prin rețea.

Astfel sunt prevenite diferite boli care ar putea fi cauzate de microorganismele care se regăsesc în sursele care asigură apa potabilă.

IMPORTANT: Dozele de clor utilizate în tratarea apei potabile sunt stabilite astfel încât acestea să nu aibă efecte secundare asupra sănătății consumatorului.

Compania de Apă S.A. Buzău deține 47 de stații de tratare a apei și 66 de stații de dezinfecție, la nivelul ariei de operare.

În cadrul acestor sisteme de tratare se utilizează clorinarea, atât ca proces de oxidare în instalațiile care au ca scop aducerea în limitele permise a concentrațiilor unor parametri, cât și ca proces de dezinfecție.

Analizele sunt efectuate în laboratorul propriu, astfel încât nu este posibilă clorinarea peste doza setată, cantitatea fiind cea legală.

Pasul 3 – Stocarea şi distribuţia apei

Odată ce a devenit potabilă, apa este transportată prin conducte către rezervoare. Acestea sunt concepute special pentru transportul în condiţii de maximă siguranţă a apei potabile. Stocarea apei potabile se efectuează în rezervoare închise, în bazine subterane sau construcţii supraterane. Apa potabilă este adusă până la consumator printr-o reţea de conducte subterane şi monitorizată cu stricteţe.

 

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii